Australia

Vinteren 2014 bestemte vi oss for å ta en pause fra snø og kulde, og tilbringe den i varme, vakre Australia. Et valg vi ikke har angret på  :) I løpet av tre måneder på andre siden av kloden fikk vi venner for livet, nyttig lærdom og herlige minner! Her er noen "utdrag" fra turen vår.

Vi tok en to-ukers biltur langs sørkysten av Australia og fikk se storslått natur; grotter, skog med enorme trær, prærie-landskap, turkis endeløst hav, og ikke minst strender, som denne..

og denne  :)

"Treetop-walk" i Denmark. Her ser det ganske harmløst ut men vi var 40 meter oppe..tre av oss hadde det supert, en kunne ikke komme seg fort nok gjennom og ned igjen..

...I cant believe I paid to do this!  ;)

I Byen Denmark fant vi en liten dyrehage-gård, som ble ett av høydepunktene våre på denne bilturen. Både store og små fikk mate og kose med koala, tamme kenguruer,geiter,kaniner,kameler,kalver og mange flere dyr. Favoritten var denne lille, foreldreløse kenguru-ungen  :)

Dette var stas!

"Kan vi ta den med hjem, mamma?"

"Mammuth-cave" i Margareth River.

"Valley of the Giants" , Denmark.

I Busselton så vi den lengste tre-bryggen på den sørlige halvkulen, den strakte seg nesten 2 km. ut i vannet.

På denne turen fikk vi bli kjent med denne flotte familien imens vi bodde i et lite hus på eiendommen deres. De hadde grønnsakshage,høner, kyr og sauer og vi fikk smake på nydelig mat fra deres egen gård..nam!

Nest eldste datter i familien Hair ledet barnemøtene i den lokale kirken. Her kunne barna nyte å ha samling ute i det fri nesten året gjennom!

I Australia kunne vi fråtse i frisk,deilig frukt,ofte rett fra treet! Takk Gud for at han skapte sånne delikatesser  :)

Appelsin -rett fra treet i hagen  :)

Rett over veien fra huset vårt lå lekeplasser og parker på rekke og rad, perfekt for kveldsturer etter at den varme sola hadde gått ned.

Stranda, som også lå rett over veien :)

Norske venner i Australia  :)

I nabobyen Fremantle fant vi en rawfood restaurant med utsøkt mat!  Tommelen opp fra både barna og oss  :)

Lillebror og Mrs. Richardson  :) Veldig fint å bli kjent med andre familier som også hjemmeunderviser. Hjemmeskole er mye mer utbredt i Australia enn her hjemme og vi fikk gode tips om pensumbøker og skolemateriell vi kan bruke.

Skolejenter  :)

Mr. Richardson har bygd dette flyet selv, og heldige pappa fikk være med ut å fly!

Cardup Family Church

Vår Australske "mamma" og "pappa", Mr. og Mrs. Wieske. Våre fantastiske naboer som tok oss inn i varmen fra vi kom til landet. De viste oss rundt, tok oss med på pickniker, sightseeing,inviterte oss hjem på middag, i bursdag og gjorde oppholdet vårt supert!

Engagement-party for Mark og Abigail.

Gode venner  :)

Snasen sjåfør!

Familien på picknic. Flott å kunne spise ute hver dag, i varmt vær og med nydelige omgivelser.

Kveldsmat-rett fra stranda!

Det ble rask mørkt om kveldene da sola gikk ned, det fikk vi erfare denne gangen....  det ble så mørkt at vi måtte lyse med lykt for å finne alle tingene våre da vi skulle dra  ;)